Od 1 lipca 2014r. w powiatowych centrach pomocy rodzinie trwa przyjmowanie oraz rozpatrywanie wniosków od osób niepełnosprawnych o przyznanie nowych kart parkingowych. Wszystkie osoby niepełnosprawne są informowane o terminie odbioru kart z odpowiednim wyprzedzeniem.
Nowe karty parkingowe zostaną przyznane osobom niepełnosprawnym:
- zaliczonym do znacznego lub umiarkowanego* stopnia niepełnosprawności mającym znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się;
- które nie ukończyły 16-go roku życia, mającym znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się.
Karty parkingowe wydawane są przez przewodniczącego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności, właściwego dla miejsca stałego pobytu osoby niepełnosprawnej na podstawie wniosku osoby niepełnosprawnej.
Wniosek wraz ze zdjęciem należy złożyć osobiście* do przewodniczącego powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności.
Osoba niepełnosprawna zostanie w ciągu 30 dni od złożenia kompletnego wniosku poinformowana o terminie odebrania karty parkingowej lub przyczynach odmowy przyznania karty wraz z uzasadnieniem.
* Wskazanie do karty parkingowej będą mogły uzyskać wyłącznie osoby mające zarówno znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się jak i przyczynę niepełnosprawności oznaczoną symbolem 04-O (choroby narządu wzroku), 05-R (upośledzenie narządu ruchu) lub 10-N (choroba neurologiczna).
** Osoba niepełnosprawna składa wniosek osobiście z wyjątkiem:
- osoby, która nie ukończyła 18. roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów;
- osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składa jeden z rodziców;
- osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd.